Next Generation Emulation banner

x360ce gone haywire today

741 Views 2 Replies 2 Participants Last post by  etoundimichel2
I have been using x360ce for a long time... until today when it suddenly decided to stop working.

I tried to set it up with rocket league but it behaved differently than usual - detected 4 controllers(gave me 4 green lights), refused to record button press, no visual feedback on controller setup screen etc.
In-game half the buttons didnt work and the other half were assigned differently. I deleted x360ce files from RocketLeague.exe and tried running the game - got the same results.

Downloaded a fresh exe from the site, tried setting it up and now it doesn't register at all.

The weird thing is i also lost all x360ce functionality in Witcher 3 which has been working fine for over a month. It seems to be something changed with the pc itself but i have done nothing so this doesn't make sense.

I have been googling for a while now and can't find anything similar. Any ideas ?
1 - 3 of 3 Posts
seems gamepad is now registered under controller 2 for some reason.
excluded supplemental devices, clicked pass through on the first one and combined them into one and it's working now.
J’utilise x360ce depuis longtemps... jusqu’à aujourd’hui où il a soudainement décidé d’arrêter de travailler. J’ai essayé de le configurer avec Fifa 2022 et Fifa 2023 mais il s’est comporté différemment aucun retour visuel sur l’écran de configuration du contrôleur, etc. Dans le jeu, la manette ne fonctionne pas.

Téléchargé un nouveau fichier exe à partir du site, essayé de le configurer et maintenant il ne s’enregistre pas du tout.
Ce qui est étrange, c’est que j’ai également perdu toutes les fonctionnalités x360 qui fonctionnent bien depuis hier. Il semble que ce soit quelque chose qui a changé avec le PC lui-même, mais je n’ai rien fait, donc cela n’a pas de sens.

Je cherche sur Google depuis un moment maintenant et je ne trouve rien de similaire. Des idées ?
1 - 3 of 3 Posts