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This was posted in system wars on GS. I take no credit for this, but this information is great to say the least :thumb:


Some other good 360 info from Japan devs

Game Republic's Okamoto
- We actually were planning to have two launch titles ready, but the development schedule slipped.
- We didn't perceive any risk or hesistation with jumping into Xbox development
- Our next project is being developed with overseas gamers in mind.


Q Entertainment's Mizuguchi
- We have no worries jumping on this bandwagon
- We want as many people as possible to play our games, so we will find ways to make them very playable and accessible
- I want to make an Xbox Live Arcade game
- We're about 85% complete and every day becoming more and more complete


Square's Tanaka
- We're really aiming for the Xbox 360 FFXI to be a success in the European market
- The beta test is exactly the same as the retail copy, even the expansion parts are playable.

Koei's Kogawa
- We think by looking at Xbox 360's awesome specs that it's perfect for action games, so it was obvious match for Dynasty Warriors series
- We are really excited about people being able to play Dynasty Warriors in wide screen modes
- The market in Japan is too saturated, so we are focusing on games for overseas. Only doing that can we be truly successful with Xbox 360.


Capcom's Inafune
- Target of Summer 2006 or later for Dead Rising
- RE5 will be released for Xbox 360 and PS3 at the same time
- There will be online modes for RE5
- Capcom is not thinking of Xbox 360 as just another piece of hardware, we are going to try to really wrap our arms around it and push it to the limits.

■ テクモ 板垣伴信 氏
・ 海外はまったく考慮していない。たまたまアメリカで売れているからそう見えるだけ。国境に関してはこだわら ない
・ 自分の作ったゲームが売れない理由を世間やハードのせいにするな!
・ Xbox360のディスク容量には不満を持っている
・ 「DOA4」のオンライン部分はマイクロソフトの提唱する形ではなく、ムリヤリ動かしている部 分が多い

Tecmo's Itagaki
- Not developing with overseas customers in mind at all. It just happens that my games sell well over there so it seems like that. I do not think in terms of country borders.
- It's not the fault of anyone else if a game fails to sell well - it's all the developer.
- Thinks the disc size of Xbox 360 is a problem
- Instead of relying on Microsoft's online code, went ahead and wrote up a bunch of custom functionality.

■セガ 宮崎浩幸 氏
・ 現時点で、欧米ではPS3と互角の勝負をすると確信している
・ 「クロムハウンズ」の完成度は6割程度
・ ローカラーズの進歩次第では海外で開発しているタイトルが日本で発売される可能性もある
・ Xboxタイトル「シャドウ・ザ・ヘッジホッグ」はXbox360でも動く

Sega's Miyazaki
- In the west, we're confident that PS3 and Xbox 360 will be an even match (tied in the end).
- Crome Hounds is about 60% done
- Depending upon better localization western games might be able to sell better in Japan
- Shadow the Hedgehog is playable on Xbox 360


■ ナムコ 寺本秀雄 氏 & 小林賢也 氏
・ 「リッジレーサー」はベンチマーク的なタイトルだと思う
・ ゲーム起動時に「パックマン」が遊べるようになっているが、それを見てから本編のハイビジョン映像に移るの がいい
・ コンテンツダウンロードは有料と無料を用意している
・ タイムアタック上位者のリプレイデータをダウンロードすることもできる。これをゴーストカーとして対戦もで きる

Namco's Teramoto
- Ridge Racer is a benchmark setting title
- You've been able to play Pacman ever since gaming was born, thinking back to that to see things move to HD is a great thing
- Preparing both free and pay downloadable content
- You can download other people's replay data and use it like a ghost car to compare yourself to others

■ コナミ 内田明理 氏
・ (開発に)お金がかかってしょうがない
・ 正直な話、かなりの本数を売らないと採算はとれない
・ Xbox360でタッグマッチとオンライン対戦が実現できた。従来のハードでは表現も含めて不可能
・ オンラインでは、1対1だけでなく、4人での対戦が楽しめる

Konami's Uchida
- Development costs are rising and we can't really stop it
- Speaking frankly, if we don't sell lots of copies we won't make any profit
- With Xbox 360 we can easily get team matches and online battles. It is just worlds away from any console up to now.
- You will be able to play not just 1 versus 1, but things like 4 players at a time online.

■ タイトー 河上聖治 氏
・ 今年の2月にXbox360への参入を決めた
・ HDで作る上で苦労したのは、開発環境の為にHDモニタをスタッフ全員に導入するのが高くついた( 笑)
・ 「Over G」以外にもXbox360タイトルを鋭意検討している

Taito's Kawakami
- We decided to develop for 360 in February.
- What we've had a hard time with in transition to HD development, is getting HD monitors for all of our staff! It was very expensive (laughs)
- There are other games in development for Xbox 360 besides "Over G"

■ フロム・ソフトウェア 神直利 氏
・ Xbox360が今度売れるかどうかわからないからPS2でやろうといったところで、それが100%安全な 選択にはならない。どうせどちらもリスキーなら、新しいハードに無茶をしてオリジナルをぶつけてでも業界を 変えていきたい
・ 今回もUS主導で進めている印象があるので、もう少しがんばってほしい

From Software's Kami Naotoshi (?)
- We don't know if Xbox 360 will be a success this time (in Japan) or not, but even if we developed for PS2 there's no sure thing that a game would sell well. We want to help push the industry forward, by creating original and awesome games for the newest hardware.
- It seems this time again the emphasis is on the US market, so we want them to try a little bit harder over here.

■ 元気 木村智治 氏
・ Xbox360の市場を考えると、「首都高バトル」も海外展開していきたいと思っている
・ 「首都高バトル」の開発度は10%。走る程度のところまでできている
・ 「首都高バトル」以外にもいくつかの開発ラインを立ち上げようと考えている

Genki's Kimura
- When we think about the potential markets for Xbox 360, we want to see Shutokou Battle successful overseas
- Xbox 360 Shutokou Battle (Tokyo Extreme Racer) is about 10% complete. We basically have a car racing around.
- We have several other Xbox 360 games in development besides Shutokou Battle.

■ バンプレスト 熊倉浩司 氏
・ Xboxには参入していなかったが、Xbox360については早いうちにマイクロソフトから日本市場に対す る姿勢と取り組みを聞いていた。それが納得できるものだったので参入に至った
・ 「スパロボ」に関してはファンが「こういうのを待っていたんだ!」と驚くものが出せればいいと 思っている
・ 「マグナカルタ2」は、まだやることが決まった段階だが、韓国側のスタッフも日本側のスタッフも前作以上の モチベーションを持って準備をしている

Banpresto's Kumagura
- We didn't develop for Xbox, but now we're seeing how serious Microsoft is about succeeding in the Japanese market. That is what pushed is into deciding to develop for this platform.
- I want to release something which blows away fans of the "Super Robot Taisen" series.
- We think our Japanese and Korean staff are very eager to get to work on "Magna Carta 2"


■ SNKプレイモア FALCOON 氏
・ 「KOFマキシマムインパクト360」は移植というよりは完全に次世代機対応にする
・ オンラインではPS2のMMBB(マルチマッチングブロードバンド)よりも現在のXboxLiveのほうが 遥かに開発はやりやすい
・ 観戦モードをやりたいと思っている

SNK PlayMore's Falcoon
- KOF Maximum Impact 360 will not be a port but completely written for next gen
- In terms of online gaming it's so much easier to develop for Xbox Live than it is for PS2's match making services (MMBB).
- We'd like to try adding an online observation mode.

■ アイディアファクトリー 桑名新吾 氏 & 佐藤嘉晃 氏
・ 3D表現に関しては、PCよりもXbox360のほうがすごいことができちゃう
・ 「スペクトラルフォース3(仮)」は、12月の段階で実機上でほとんど完成している状態
・ アメリカ市場をあまり意識しない商品を今までどおりやっていく

Idea Factory's Kuwana and Satou
- It's so much easier to get awesome 3D results with the Xbox 360 than a PC
- Spectral Force 3 (tentative title) is nearly done
- We are not really considering the American market, just like we always have not

■ D3パブリッシャー 岡島信幸 氏
・ 参入の経緯は、表現したいコンテンツの器としてXbox360が適切だったから
・ 「地球防衛軍X」はより一層の“絶望感”を、「お姉チャンバラX」なら“よりたくさんのセクシーさ”を味わ ってもらえると思う
・ 「地球防衛軍X」と「お姉チャンバラX」は来年の秋から冬にかけての発売を目指している
・ タイトルはまだ言えないが、ほかにもう1タイトルの開発を進行させている

D3's Okajima
- The reason we picked Xbox 360 is because it's the best method of conveying what sort of games I want to make.
- Jikyuu Boueigun X is much about despair and hopelessness, while "O-nee Chanpara" is much more sexy. Both titles are targeted for next Fall or Winter.
- I can't reveal any details, but we also have one other title in development for Xbox 360
 
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