Next Generation Emulation banner
1 - 6 of 6 Posts

·
Premium Member
8,394 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Fabien has updated his homepage with ALOT of pics for the upcomming 2.0 release. Heres what he had to say:

Fabien said:
Salut tout le monde!

Je ne me rappelle plus à quand remonte la dernière fois que j'ai mis à jour le site.. J'ai été très occuppé ces derniers mois, mais j'ai pu travailler sur satourne de temps en temps. Il est temps que vous puissez constater les progrès! Sans rentrer dans les détails des améliorations, voici quelques nouveautés:
-les rotatings backgrounds du VDP2 sont correctectement émulés dans la plupart des cas.
-le DSP du SCU commence à calculer correctement les transformations géométriques
-le plugin graphique comporte un éditeur de textures pour remplacer les textures des jeux par celles que vous voulez (le canal alpha est géré)

En ce qui concernce une nouvelle version téléchargeable, je voudrait d'abord corriger encore pas mal de choses. Je voudrais notament finir le nouveau dynarec car sans ça il faut un processeur rapide pour obtenir une vitesse correcte.

Pour illustrer tout ça et les autres améliorations que j'ai oublié de citer, voici quelques screenshots:
Translation:
Hey everyone!

I can't remember when was the last time I updated the website with news... I've been really busy the last couple of months but I was able to work on Satourne from time to time. It's time for you to see the progress! Without going too much in the details, here are some of the new features:

-the rotating backgrounds of the VDP2 are correctly emulated in most of the cases.
-the DSP the SCU is starting to correctly calculate geometric transformations
-the graphics plugin has a built-in texture editor to replace the textures in the games with the textures you want (the alpha channel is supported)

As for a release, I would like to fix quite a few things before. I would like to finish the new dynarec because without it you would need a really fast processor to get good speeds

To show you all of this and other things I forgot to tell you, here are a few screenshots : View Satourne Homepage for screenshots
Congrats Fabien for the progress made! Everyone check it out ;)

·
Psychotic Robot Master
1,588 Posts
Fabien Je T'aime! XD

·
AKA snkmad
4,063 Posts
Nice progress, and i could understand almost everything!
looks like those frenh classes are coming handy.. ;)

·
Psychotic Robot Master
1,588 Posts
ChankastRules said:
Tu est trés bien, Fabien!

Hey, Nevermore I think we have an english only rule! :p
Yeah I'm aware of that but WOOT! :D

1 - 6 of 6 Posts
This is an older thread, you may not receive a response, and could be reviving an old thread. Please consider creating a new thread.