Next Generation Emulation banner

1 - 3 of 3 Posts

·
Registered
2 Posts
Discussion Starter #1
Hi this is my first try to Emulate a Game and my english is not so good..

I have pcxs2 0.9.4, a Bios and the Image from FF12 in MDF, Pcxs2 starts, i mount the image with daemon und load it in Pcxs2. Game Starts an i can setup a few sttings..

screen..

so... how can i play? Its my first time with that stuff, plz dont laugh....

German:
Hallo, ich hab vorher nie emuliert bin also auf dem Gebiet anfänger. Meine Computerkentnisse sind nicht schlecht also kann ich mich durchwurschteln aber ich weiss hier leider nicht weiter. Oben seht ihr den Screen vom laufenden Spiel, nur weiss ich leider nicht wie es weiter geht :(

Pcxs2 mit Bios ist drauf und Einstellungen sind soweit gemacht, zwar nicht das Optimale damit das Spiel super läuft aber es sollte ja erstmal überhaupt laufen um es zu optimieren :)

Bitte nicht lachen sollte die Lösung Simpel sein, wie gesagt kenne ich mich damit nicht gut aus...

mfg Murdockz

·
Registered
270 Posts
You need to select a cdvdrom plugin in config->settings. I believe PCSX2 can run .mdf ISOs, so there's probably no need to mount it. Linusappz is a good ISO plugin.
Check the official guide on the pcsx2 site for more information.

·
Registered
2 Posts
Discussion Starter #3
omg it works, ok now i can search a little bit to optimate the fps... sry for that stupid question an thanks for the quick answer :)

bye bye :)

1 - 3 of 3 Posts